• Katolícke gymnázium
    sv. Františka Assiského

Doposiaľ to bol len pre niektorých sen, Londýn, Paríž, avšak 21.3. sa stal skutočnosťou. Naši študenti sa vydali na dlhú cestu smerom na západ. Chceli vidieť a zažiť to, čo ešte nevideli a nezažili. S nadšením sme sa pobalili a v noci sa vydali na cestu. Nevadilo nám spať niekoľko nocí v „buse“  a cestovať niekoľko hodín. Tešili sme sa aj na tento zážitok. V stredu večer o 22.00 sme nastúpili do vysnívaného autobusu FCBarcelona. Cestovali sme spolu s bardejovským gymnáziom. Počas cesty sme sa spriatelili a cesta bola o to zábavnejšia. Nasledujúci deň podvečer sme dorazili do prvého vysnívaného veľkomesta, do Paríža. Ubytovali sme sa v hoteli F1 a tešili sa na francúzske raňajky. Po skvelých a chutných raňajkách sme vyrazili do mesta. Paríž nás všetkých očaril svojou architektúrou, pamiatkami  a Eiffelovou vežou. Avšak neuveriteľný zážitok sme mali počas večernej plavby po rieke Seine, kedy sa nám Eiffelovka ukázala v krajšom prevedení. Bola  krásne osvetlená. Všetci sme sa zhodli na tom, že je krajšia ako cez deň. Po plavbe sme nasadli do našej Barcelony a vydali sa na cestu do Londýna. Všetci sme sa tešili na cestu eurotunelom. Bolo to zaujímavé, hlavne to, ako sa náš obrovský autobus navagónoval do vlaku. Ráno, keď sme sa prebrali, boli sme tam, v úžasnom a obrovskom „city“, v Londýne. A tu sa začal ozajstný „sightseeing“. Objavovanie Londýna. Bolo to úžasné. Videli sme najväčšie pamiatky, historické budovy, atrakcie a hlavne sme videli rušný Londýn plný červených dvojposchodových autobusov  a čiernych taxíkov. Ďalší deň v Anglicku sme strávili na anglickom vidieku, v meste Cambridge a Ely. V Cambridge sme videli univerzitu, plavili sme sa loďkou a nazreli sme aj do obchodíkov. Potom sme navštívili mestečko Ely, kde sa nachádza krásna a veľkolepá katedrála, ktorú mnohí poznáme z filmu Piliere zeme. Keď sme vošli do katedrály, ostali sme stáť a bez slova sme vnímali krásu tohto úžasného historického objektu. Práve sa začínala sv. omša, tak sme sa jej zúčastnili a odišli sme spokojní a očarení. Na tretí deň sme nazreli späť do Londýna a do jeho centra. Okrem pamiatok sme sa motali po svetoznámej Oxford street a vyskúšali sme si „shopping“ medzi stovkami ľudí. Dopadlo to dobre, a my sme sa na večer vydali smerom do Belgicka. Ráno sme dorazili do Bruselu. Toto veľkomesto nemalo také čaro ako Paríž alebo Londýn, ale niektorí sme si prišli na svoje. Hlavne pri ochutnávkach čokolády. Z Bruselu sme sa vydali smerom na Slovensko a náš výlet sa pomaly končil. Hoci sme boli na cestách len niekoľko dní, všetci sme mali pocit, akoby náš výlet trval niekoľko týždňov, pretože sme boli unavení, ale na druhej strane aj šťastní, pretože sme videli kus sveta a vždy naň budeme spomínať.